Prima Pagina | Ghid de Nunta | Albume Foto | Felicitari de Nunta | Galerie Foto | Concursuri | Targuri de Nunti | NewsLetter | Contact

Dieta mirese sau cum sa fii in forma in ziua nuntii

Gandul la ziua nuntii provoaca multor mirese fiori!
Si asta pentru ca stiu ca trebuie sa arate impecabil.
Totul trebuie sa fie perfect: de la cum arati si pana la cum se simt invitatii.
In ceea ce priveste aspectul fizic, miresele cauta intotdeauna sa fie fara cusur. Si pentru ca acest lucru sa devina realitate, eNunta.ro are cateva recomandari in ceea ce priveste dieta potrivita pentru mirese:

1. Porneste la drum cu o atitudine pozitiva!
Daca ai incredere in tine si te incurajezi singura, ai cele mai mari sanse sa slabesti. Priveste intotdeauna partea plina a paharului! Dieta nu trebuie privita ca o perioada in care lasi deoparte toate placerile, ci ca o bucata de timp in care te pregatesti fizic pentru nunta. Este, de fapt, un mic sacrificiu pentru ca rezultatul final sa fie o amintire pe viata.

2. Renunta la lozinca: "de maine ma apuc de dieta!"
In subconstientul nostru aceste cuvinte declanseaza o reactie nedorita. Ideea ca azi pot sa mananc oricat si orice pentru ca, oricum, de maine nu mai am voie nimic este cat se poate de daunatoare vointei umane. Cele mai mari sanse de reusita le ai daca pornesti un proces in care reduci cantitatile treptat si incepi sa renunti la micile vicii.
Cum faci acest lucru?
Imparte portia pe care o mananci de obicei la o masa in 6 bucati imaginare.
In prima faza renunta la o portie. Dupa cateva zile, atunci cand te consideri pregatita, mai redu inca o portie si tot asa pana ajungi la jumatate din cantitatea initiala. Acest proces te va ajuta enorm sa te auto-disciplinezi si iti va asigura un proces de slabire treptat si sanatos!

3. Fa curatenie in camara si frigider!
Nu lasa nici o tentatie la indemana. Pastreaza doar alimente sanatoase: legume congelate sau din conserve, iaurt slab, lapte, carne de pui, peste, fructe (dar cu masura!), cereale, oua, salate.

4. Nu te infometa!
Tine cont de bioritmul corpului tau. Se stie ca o femeie traverseaza perioade in care apetitul pentru mancare este mult mai crescut, astfel ca in acea perioada nu este indicat sa incepi o dieta! In plus, s-a demonstrat ca o persoana care se infometeaza are mai mari sanse sa creasca in greutate decat o persoana care are o atitudine normala vis-a-vis de mancare si care nu se priveaza de toate tentatiile dintr-o data.

5. Trebuie sa iti placa gustul mancarii!
Gandeste-te ce iti place sa mananci: legume, carne sau lactate? Concepe un meniu in functie de preferintele tale culinare. Incearca sa fie cat mai diversificat pentru a nu interveni plictiseala. Totusi, la o masa nu e bine sa combini multe alimente.
Iata o sugestie:
Dimineata: un ou fiert tare cu o rosie sau un ardei si un pumn de cereale cu iaurt.
La amiaza: supa de legume (ar fi extraordinar daca te-ai putea limita la atat), piept de pui la gratar.
Dupa masa: o salata pe care o poti prepara chiar tu. Poate sa contina rosii, porumb, cateva cubulete de cascaval, salata verde, ceapa. O poti condimenta cu oregano si sare. Nu uita de portii. Daca esti o pofticioasa si esti obisnuita sa mananci mult, incearca sa reduci portiile, asa cum ti-am aratat mai sus.

6. Exista si cateva mici trucuri "admise".
Daca iti place sa rontai cate ceva intre mese, ai putea opta pentru seminte de floarea soarelui sarate sau popcorn cu sare. Cel mai greu este insa sa renunti la dulciuri. E, de fapt, unul dintre cele mai grele vicii. Nu vei putea sa te lasi de "dulce" dintr-o data, dar poti sa reduci cantitatea cu fiecare zi ce trece. Treptat, mai poti sa il inlocuiesti cu fructe: recomandat ar fi pepenele galben sau verde (foarte slabe caloric) sau inghetata fara topping.
Alti inlocuitori pentru dulce: batoane de cereale, budinca din lapte slab si cu foarte putin zahar.

7. Fara miscare iti va fi foarte greu sa slabesti.
Pentru o persoana sedentara, miscarea, in prima faza, poate insemna pur si simplu sa mearga pe jos. Apoi se poate alege un sport. Daca vrei sa-ti pastrezi o silueta de viespe alege aerobicul! De multe ori, fitness-ul transforma grasimea in masa musculara si nu ajuta neaparat la slabit.

Incearca sa respecti cat mai multe din sfaturile noastre si cu siguranta ca in ziua nuntii vei arata de milioane!